Изгряващото японско слънце над българския пазар
Възможностите, които се разкриват пред плахият, тъкмо стабилизиращ се български пазар стават все повече и повече. На среща състояла се на 25.01.2011г. между министърът на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов и министъра на земеделието, горите и рибарството на Япония Мичихико Кано стана ясно, че островната страна има желание да си сътрудничи в няколко насоки с нашите производители.
Към момента един от най-приоритетните проблеми за разрешаване на Япония е набавянето на пилешко месо. Страната е засегната отново от птичия грип и недостигът на този хранителен продукт на пазара е огромен.
В тази насока България може успешно да си сътрудничи с островната държава.
Очаква се скоро Япония да вземе решение за допускането до своя пазар на български пилешки продукти.
В момента се обработват санитарните досиета от Националната ветеринарно-медицинска служба в България и предстои да бъдат изпратени в Япония. След което да бъде взето решението за допускането до пазара.
На срещата са били обсъждани още и евентуалният внос на сирене и кашкавал. България е известна със своето кисело мляко и този продукт е познат на японския пазар, но качеството на производните му млечни стоки е не по-малко високо. В тази връзка Министър Мичихико Кано беше поканен да посети България и на място да се запознае с производството на сирене и кашкавал и сам да се убеди в това.
Интересът на азиатската страна, обаче, не се ограничава само с този асортимент от продукти, а показва афинитет и към българското розово масло и към вино ни. Японските фирми желаят да използват наши суровини, за производството на техни продукти и възможностите за добро сътрудничество са съвсем реални. В момента японците са пощурели по аромат на българското розово масло и го използват в най-различни форми.
Това дава възможност на много български земеделци и производители да намерят или да разширят пазара си и да реализират по-големи количества продукция.
Share